Припремни предшколски програм постао је обавезан почев од 2006/07 године. Припремни предшколски програм одвија се у години пред полазак у школу и васпитно-образовни рад остварује васпитач.
- Непосредни циљ припремног предшколског програма јесте да допринесе зрелости или готовости за живот и рад какав их очекује у основној школи као и Развијање позитивног односа према школи и учењу;
- Општи циљ припремног предшколског програма да доприноси целовитом развоју детета стварањем услова и подстицаја који ће омогућити да свако дете развија све своје способности и особине личности, проширује своја искуства изграђује сазнања о себи, другим људима и свету око себе, као основе за стицање нових облика учења, сазнања и понашања.
Стога је припрема деце за полазак у школу дуготрајан процес (дете се не може припремити за школу за само неколико дана) и захтева доста смишљености, знања, разумевања, такта, поверења и залагања одраслих.
Функције ппп су:
- Пружа помоћ за испољавање особености деце, потребе и интересовања и развија их;
- Доприноси проширивању и сређивању социјалних и сазнајних искустава деце;
- Оснажује комуникативну компетенцију,
- Доприноси емоционалној и социјалној стабилности код деце;
- Подржава мотивацију за новим облицима учења и сазнања;
- Компензаторска функција-ублажавају се социо-културне разлике и омогућава подједнак старт за полазак у школу;
- Отворен је за потребе деце и породице;
- Доприноси програмском и организационом повезивању предшколског и школског васпитања у циљу обезбеђивања континуитета;
- Олакшава прелаз детета у ново окружење.
ОПШТА припрема деце за полазак у школу обухвата целокупан физички и психички развитак деце и подразумева :
- Припрема за живот и рад
- Оспособљавање за даљи развој и образовање
- Усвајање норми и правила понашања
- Спремност за сарадњу и комуникацију
- Припремљеност такође подразумева:изграђену слику о себи, способност самоконтроле и самооцењивања, развијену вољу, правилан однос према раду и обавезама,стечено поуздање у односу са другим људима,
- Треба развити интелектуалне потенцијале деце, радозналост, отвореност према искуству, креативност, љубав према књизи
- Ојачати физичко и ментално здравље за све што га очекују у школи.
ПОСЕБНА припрема деце за полазак у школу подразумева– развијање појединих својстава и активности опште припреме. Посебна припрема обухвата: психолошку, радну и образовну припрему, што представља основне компоненте савременог припремања деце за похађање наставе.